De juiste foto voor het hyper realisme.

Een hele scherpe foto is echt een vereiste aangezien het nu juist draait om alle tekenen in het gezicht. 

Deze techniek wordt op wit papier neergezet met potloden die van intens zwart naar grijs gaan. 

Hier is geen kleur mogelijk.

De 3 kohlpotloden van Conte aan de rechterkant op de foto slijp ik d.m.v. een mesje om zo de punt scherp te krijgen. Let wel hierboven zijn deze nog niet scherp genoeg.

Aan de linkerkant zijn de grafiet potloden van Faber Castell en dit zijn net naalden, zo scherp. Eerst snij je met een mesje een deel hout weg om zo de stift tevoorschijn te laten komen. Dan pak je het schuurpapier en ga je de stift slijpen tot je dus een vlijmscherpe punt heb.

Hierboven ziet je mijn oefen blaadje die ik gemaakt heb op de workshop. Aangezien het nog in het begin was mocht je dus nog strepen van dik een cm neerzetten.Nu is het echte werk aan de beurt en zijn de streepjes net zo klein als een millimeter. Door de streepjes over elkaar heen te plaatsen kun je van licht naar donker werken en zo een mooie overgang creëren. Ook moet je dus leren om de ruimte tussen de streepjes gelijk aan elkaar neer te zetten.

Des te scherper de punt des te mooier kun je overvloeien en maakt het resultaat echt geweldig en hier ga ik voor.

Bij deze techniek is het echt zo ontzettend belangrijk dat er een hele duidelijke foto wordt gebruikt. Vaak met een zwarte achtergrond en een bepaalde belichting krijg je echt een onwijs mooi resultaat. 

 

FOLLOW US ON SOCIAL: